رئيس مجلس التحرير
د.محمد الباز

أكرم حسني يتعاقد رسمياً على فيلم سينمائي جديد

ستوديو
طباعة
أعلن الفنان أكرم حسني عن تعاقده على فيلم سينمائي جديد، يتعاون فيه مع المخرج شريف عرفة، ومن المقرر طرحه خلال عام 2020.

ونشر "أكرم" عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" صورتين الأولى تجمعه بالمخرج شريف عرفه، والثانية البوستر الدعائي لفيلم "الإرهاب في الكباب" للزعيم عادل إمام.

وعلق على الصور قائلا: "سنة ١٩٩٢ كنت طالب في سنة اولي كلية الشرطة و كان في فترة التدريب الاساسي ٤٥ يوم مابنخرجش من الكلية كان في يوم في الاسبوع بعد انتهاء زيارة الاهالي للطلبة مخصصينه لمشاهدة فيلم سينمائي في احد مدرجات الكلية للترفيه عن الطلبة ، وطبعا ده كان جايلي عالطبطاب لاني بحب السينما من صغري".

وأضاف: "اول يوم عرض كان فيلم " الارهاب والكباب " اخراج الاستاذ الكبير شريف عرفه ، وعمري ما هانسي الخطفة اللي اتخطفتها يومها من الفيلم و تأثيره عليا وازاي قدر الاستاذ شريف كمخرج عبقري انه يوصل لي الاحساس ده و الانبهار ده بكل عناصر الفيلم ، ومن وقتها بدأت اركز مع السينما واتناولها بمفهوم تاني ، وطبعا كان من رابع المستحيلات وقتها اني اتخيل اي شىء ممكن يربطني بهذا المخرج العبقري اصل ايه اللي هايربط ظابط بمخرج غير اني اشوفه في لجنة او كمين و اعبرله عن اعجابي بيه".

واختتم المنشور قائلا: "النهاردة بعد مرور ٢٧ سنة من الحكاية دي و بعد مشوار طويل من التحديات والمجهود احب ابلغكم وانا كلي شرف و فخر اني وقعت فيلم من اخراج الاستاذ الكبير شريف عرفه لسنة ٢٠٢٠.. دعواتكم اني اكون قد المسئولية.
أكرم حسني يتعاقد رسمياً على فيلم سينمائي جديد
أكرم حسني يتعاقد رسمياً على فيلم سينمائي جديد
أكرم حسني يتعاقد رسمياً على فيلم سينمائي جديد

إرسل لصديق

التعليقات
ads
ads
ads